B2B ce inseamna?

b2b ce inseamna

B2B – Business to Business – este denumirea generica a activitatii de vanzare desfasurata de o companie ai carei clienti sunt reprezentati de alte companii, si nu de persoane fizice.

Atunci cand aceasta activitate se desfasoara online, vorbim despre o platforma B2B.

La ce te ajuta Platforma B2B si cum iti poti creste vanzarile utilizand un astfel de sistem? Iti propunem sa afli acest lucru in continuare.

B2B = Business to Business

Platforma B2B
Platforma B2B

Un portal Business to Business sau Platforma B2B reprezinta cea mai rapida modalitate de interactiune si vanzare intre producatori / distribuitori pe de o parte si reselleri / clienti pe de alta parte.

In plus, solutia B2B are ca scop imbunatatirea relatiilor intre parteneri si nu in ultimul rand promovarea portofoliului de produse.

Beneficiile unui portal B2B sunt evidente, atat pentru clienti cat si pentru vanzatori.

Produsele din portofoliul furnizorului puse la dispozitie clientilor beneficiaza de imagini de prezentare, fise tehnice, descrieri, manual de utilizare, video de prezentare plus toate caracteristicile fiecarui produs in parte.

Stocul produselor este preluat din sistemul ERP la un interval de timp foarte scurt, astfel incat clientii sa poata beneficia de o informatie legata de stoc cat mai exacta.

Fiind o solutie care se bazeaza pe utilizarea internetului, o platforma B2B poate fi accesata de pe orice tip de device.

Mai ales ca experienta de navigare si cumparare este adaptata in functie de tipul device-ului utilizat, fie ca e desktop, tableta sau smartphone.

Ce inseamna vanzari B2B?

B2B este o platforma care se integreaza cu un sistem ERP de unde preia informatii esentiale pentru client, cum ar fi:

  • Informatii clienti si puncte de lucru ale clientilor
  • Preturi personalizate, pentru fiecare client in parte
  • Limite de credit
  • Termen de plata si modalitate de plata agreata
  • Istoricul comenzilor
  • Istoricul facturilor
  • Scadentar
  • Balanta
Ce inseamna vanzari B2B
Ce inseamna vanzari B2B

Integrarea unei platforme B2B cu un sistem ERP ofera posibilitatea ca toate fluxurile intre sisteme sa fie automatizate pana la ultimul detaliu.

Astfel, comenzile primite de la clienti se transmit automat catre ERP unde sunt preluate si prelucrate de personalul de la picking si facturare si sunt pregatite pentru livrare.

Pe tot parcursul procesului de prelucrare a comenzii clientul poate fi informat asupra statusului. Informarea se poate face prin SMS, e-mail sau direct in contul de client unde statusului poate fi vizualizat.

In oric proces de vanzare marketingul are un rol important. O platforma B2B permite furnizorilor derularea de campanii de lansare de produse noi, campanii de informare asupra perioadelor de promotii sau comunicate importante care se pot transmite clientilor in timp real.

In plus, prin B2B clientii pot sa comunice prin „live chat” cu furnizorii, extrem de rapid.

Platforma B2B – avantaje

Utilizarea unei platforme B2B are numeroase avantaje. Enumeram mai jos pe cele mai importante :

  1. Productivitate crescuta a echipei de vanzari.  Clientii  pot plasa comenzile fara a folosi agentii de vanzare. In platforma B2B clientii gasesc intreg portofoliul de produse prezent, impreuna cu documentatia detaliata a produselor. Astfel, echipa de vanzari este degrevata de introducerea comenzilor in ERP si se poate ocupa de cresterea numarului de clienti.
  2. Se elimina erorile de plasare a comenzilor. Clientii plasandu-si singuri comenzile online, nu mai este necesara comunicarea verbala cu agentii de vanzare si se elimina greselile generate de neintelegerea unor detalii.
  3. Scade timpul de procesare a unei comenzi prin optimizarea fluxurilor de comanda.
  4. Sunt optimizate costurile operationale – ceea ce duce la posibilitatea unui numar mai mare de comenzi.

Ce inseamna B2B si B2C

B2C reprezinta prescurtarea de la denumirea in engleza Business to Consumer.

Ce inseamna B2B si B2C
Ce inseamna B2B si B2C

B2C descrie relatia comerciala intre o companie si persoane fizice. Spre deosebire de B2B, care descrie relatia comerciala dintre doua companii,

Evident ca aceste doua aspecte se pot intersecta, atunci cand o companie vinde produse atat catre persoane juridice cat si catre persoane fizice.

Am sumarizat in tabelul de mai jos cateva aspecte ale B2C si B2B pentru a intelege mai bine diferentele dintre ele:

B2C B2B
Dimensiunea pietei Extinsa Restransa
Focus Produs Relatie intre companii
Tip clienti Persoane fizice Persoane juridice
Decizia de cumparare Emotionala, se bazeaza pe dorinte Calculata, se bazeaza pe nevoi
Proces de cumparare Simplu Complex
Finalizarea vanzarii Scurta / spontana De durata
Ce determina vanzarea Reclama si promovarea Increderea intre parteneri / relatiile

Daca vrei sa intelegi mai bine ce beneficii iti poate aduce implementarea unei solutii de e-commerce, fie ca e platforma B2B sau platforma B2C iti recomandam sa soliciti o demonstratie aici.


Comentarii (0)

Comentariul tau a fost trimis si va fi vizibil dupa aprobarea de catre un moderator.