Ce este un sistem ERP si cum poate fi util unei afaceri?

Sistem ERP

Ce este un sistem ERP?

ERP
Sistem ERP

Un ERP (Enterprise Resource Planning) este un instrument software ce integreaza toate datele si operatiunile unei companii intr-un singur flux.

Principalele beneficii pe care o solutie de planificare a resurselor le poate aduce unui business sunt:

  • Optimizarea procesului decizional;
  • Cresterea productivitatii angajatilor;
  • Reducerea costurilor si gestionarea eficienta a timpului;
  • Imbunatatirea relatiilor cu clientii si furnizori.

Datorita naturii lor complexe, solutiile software ERP se adreseaza companiilor mari si foarte mari, din zonele de distributie, productie, servicii si retail.

Care sunt avantajele si beneficiile unui ERP?

  • ERP e-commerce
    Sistem ERP integrat

    Obtinerea unei viziuni de ansamblu asupra activitatii: informatiile sunt exacte si se obtin in timp real. Rapoartele sunt usor de intocmit si pot fi personalizate dupa nevoie.

  • Activitatea angajatilor devine usor de organizat si urmarit: pot fi trasate si urmarite cu usurinta sarcini si fluxuri de lucru. Toate modulele sunt legate intre ele, imbunatatind astfel operatiunile ce implica mai multe departamente.
  • Productivitatea sporita: activitatile de rutina, cum ar fi importul si generarea comenzilor sau a documentelor, sunt simplificate sau automatizate.
  • Activitatea contabila automatizata: operatiunile contabile uzuale sunt realizate automat, iar rapoartele contabile sunt usor de extras.
  • Procesul comercial este imbunatatit: intreg fluxul de lucru, de la primirea comenzii pana la expedierea sa, este simplificat. Solutia poate fi integrata cu un magazin online, pentru a optimiza toata activitatea acestuia.
  • Datele companiei sunt in siguranta: se pot seta limite de acces in functie de utilizator, scazand riscul de erori umane. De asemenea, un ERP ofera si functii de protectie si recuperare a datelor.

Care este structura unui ERP?

Sistemul pentru managementul resurselor are o structura modulara care permite instalarea unui numar mare de functii. Acestea pot fi personalizate dupa specificul fiecarei afaceri in parte. Modulele regasite intr-un ERP sunt:

Contabilitate:

  • Asigura automatizarea operatiunilor contabile generale;
  • Este actualizat in concordanta cu legislatia romana in vigoare si aliniat la standardele internationale;
  • Permite modificari in timp real, fara a fi necesara intreruperea activitatii;
  • Automatizeaza sau simplifica inregistrarea tuturor documentelor primare;
  • Se pot obtine toate situatiile financiare contabile, la standarde europene.

Trezorerie:

  • Inregistreaza fluxurile si operatiunile financiare din companie;
  • Sintetizeaza informatiile si le evidentiaza pe cele importante pentru procesul decizional.

Nomenclatoare:

  • Stocheaza datele despre clienti, produse, gestiuni, locatii, personal etc.
  • Permite definirea si configurarea informatiilor companiei;
  • Face posibila maparea fluxurilor de lucru si asocierea diferitelor tipuri de documente.

Mijloace fixe:

  • Se pot inregistra mijloacele fixe si se pot urmari operatiunile efectuate asupra acestora;
  • Amortizarea poate fi calculata dupa toate metodele uzuale;
  • Documentele specifice operatiunilor cu mijloace fixe se genereaza automat.

Controlling:

  • Permite planificarea parametrilor financiari ai afacerii;
  • Avertizeaza utilizatorii in cazurile in care parametrii nu sunt respectati;
  • Este un instrument de analiza al intregii activitati financiare.
Preturi:
  • Face posibila gestionarea preturilor de achizitie si de vanzare si ofera o viziune de ansamblu asupra fluxurilor;
  • Automatizeaza modificarile si actualizarile de preturi, inclusiv pe cele venite de la diferiti furnizori;
  • Ofera optiuni de recalculare a preturilor dupa reguli setate de utilizator.
cititoare de coduri de bare
cititoare de coduri de bare

Vanzari:

  • Organizeaza si urmareste intregul proces de vanzare;
  • Ofera facilitati de gestiune a partenerilor (furnizori, vanzatori sau clienti);
  • Permite generarea si procesarea documentelor specifice (comenzi, facturi, AWB-uri);
  • Se integreaza cu platformele de e-commerce.

Pentru eficienta in vanzari, produsele vandute catre clienti si incasarea contravalorii acestora va fi realizata in cadrul unei aplicatii POS, ce va rula impreuna cu sistemul ERP.

Procesul de vanzare si cel de incasare este automatizat prin integrarea de sisteme POS, case de marca, cititoare coduri de bare si terminale mobile.

Stocuri:

  • Urmareste si actualizeaza stocurile in timp real;
  • Simplifica procesul de inventariere a stocurilor;
  • Costurile de depozitare sunt calculate automat;
  • Produsele returnate sau intrate in service sunt usor de inregistrat si urmarit.

Pentru o mai buna urmarire si gestionare a stocurilor este necesar sa se utilizele imprimante etichete termice. Tiparirea codurilor de bare pentru urmarirea si gestionarea stocurilor se face cu ajutorul unei imprimante termice.

Productie:
  • Ofera instrumente specifice pentru gestionarea regulilor, sabloanelor si retetelor de productie;
  • Documentatia specifica proceselor de productie se genereaza automat;
  • Toate rapoartele de productie pot fi personalizate, in functie de nevoi.

Aprovizionare:

  • Urmareste fluxurile specifice procesului de aprovizionare;
  • Permite calcularea estimarilor necesarului de aprovizionare;
  • Genereaza automat comenzile si documentele de achizitie si transfer.

Logistica:

  • Functioneaza ca centru de planificare a intregii activitati de livrare;
  • Planifica resursele de infrastructura pentru o utilizare optima a acestora;
  • Permite organizarea zonelor de aprovizionare, stocare, redistributie si livrare.

Parc auto:

  • Ofera o evidenta permanenta a activitatii fiecarei masini, a starii vehiculelor si nu numai;
  • Toate documentele specifice activitatilor cu autoturisme sunt generate automat;
  • Se pot calcula amenzile, consumul de carburant si duratele de imobilizare.

Administrare:

  • Administratorii pot defini diferite niveluri de acces la informatii;
  • Include posibilitati de personalizare a documentelor;
  • Permite setarea actiunilor de back-up;
  • Ofera facilitati de interventie in configurarea generala, chiar si post implementare.

Spatiu de lucru:

  • Centralizeaza toate activitatile de operare si raportare, oferind utilizatorilor acces rapid si sigur la informatii relevante;
  • Permite personalizarea interfetei de lucru.

Cand este nevoie de un sistem ERP?

 

SeniorERP
Servicii ERP

Se recomanda implementarea unei solutii ERP atunci cand:

  1. Compania are o activitate ce implica un volum ridicat de operatiuni, date, produse sau clienti;
  2. Deciziile de business si rapoartele pe care se bazeaza acestea sunt numeroase, complexe si consuma mult timp;
  3. Se folosesc proceduri manuale, repetitive, ce pot genera erori umane;
  4. Managementul doreste sa obtina un control mai mare asupra proceselor din companie;
  5. Este nevoie de o mai buna gestionare a clientilor, de la prospectare pana la suportul post-vanzare.

Care sunt principalele criterii in alegerea unui sistem ERP?

Alegerea unui sistem ERP poate reprezenta un proces lung si complex. Pentru a simplifica selectia si a elimina eventualele probleme care ar putea sa apara dupa achizitia soft-ului, trebuie sa se tina cont de o serie de criterii:

1. Costuri

E necesar sa se cunoasca daca, pe langa bugetul de implementare, mai exista si alte cheltuieli ce trebuie luate in calcul. Este vorba despre: abonamente lunare, costul licentelor si al implementarii unor module noi, servicii de mentenanta etc.

2. Integrare cu alte sisteme

Se recomanda orientarea catre un sistem ERP ce permite integrarea cu alte platforme utilizate deja, cum ar fi un magazin online sau un sistem de gestiune a depozitelor.

3. Personalizare si scalabilitate

ERP-ul nu trebuie sa limiteze activitatea companiei. Este necesar ca sistemul sa poata fi personalizat in functie de nevoile business-ului, sa permita adaugarea de noi module sau sa fie capabil sa prelucreze un volum mai mare de date rezultat din reorganizarea sau dezvoltarea companiei.

4. Suport si consultanta

Este important ca furnizorul de sistem sa poata oferi consultanta si suport tehnic si in perioada post implementare, iar echipa care se ocupa de aceste aspecte trebuie sa detina cunostinte tehnice si de business avansate.

aplicatie ERP
Senior ERP

5. Furnizor cu experienta

Istoricul in implementari si preocuparea pentru dezvoltare determina know-how-ul furnizorului in domeniu si gradul de incredere de care da dovada. Este recomandata alegerea unui furnizor de sisteme cu o experienta vasta in implementarea solutiilor ERP si care dispune de recomandari din partea altor companii de pe piata.

6. Usurinta in utilizare

Interfata soft-ului trebuie sa fie intuitiva si usor de inteles si folosit de catre utilizatori.

Un sistem pentru planificarea si gestionarea resurselor eficient ofera viziune de ansamblu, control deplin asupra operatiunilor si productivitate crescuta. In plus, echipa manageriala are posibilitatea de a lua decizii de business rapide si informate.

itDepot – Solutia completa pentru afacerea ta!


Comentarii (0)

Comentariul tau a fost trimis si va fi vizibil dupa aprobarea de catre un moderator.