La ce ajuta Vitamina C ?

Vitamina C

Vitamina C – cuprins

Ce este Vitamina C?

Cunoscuta si sub denumirea de acid ascorbic, acid l-ascorbic sau l-ascorbat este un important nutrient alimentar. Este un compus organic, contine carbon, oxigen si exista in organismele vii.

Vitamina C se gaseste natural in unele alimente, in special in fructe si legume.

Vitamina C Alcalina
Vitamina C Alcalina

Cel mai bogat continut il au: patrunjelul, legumele verzi cu frunze (spanac, conopida, stevie, varza, broccoli) ardeii, rosiile, morcovii, dar si fructele: citrice, kiwi, guave, papaya, mango etc.

Aportul de vitamina poate fi asigurat si din suplimente efervescente sau tablete.

Fiiind un produs hidrosolubil, nu are toxicitate crescuta sau efecte adverse notabile. Are un gust placut si poate fi administrata usor, in doze diferite, atat adultilor cat si copiilor.

La ce ajuta Vitamina C ?

Vitamina C naturala
Vitamina C naturala

Vitamina C simpla este considerata un sigur si eficient nutrient si asta pentru ca joaca un rol important intr-o serie de functii ale organismului uman.

Este esentiala in procesele de vindecare a plagilor si arsurilor, are rol antioxidant si favorizeaza absorbtia fierului.

Totodata, protejeaza organismul impotriva deficientelor imunitare, a problemelor cardiovasculare, a bolilor de ochi si chiar a imbatranirii pielii.

Mai mult, vitamina este necesara si pentru a sintetiza neurohormoni ca adrenalina, dopamina sau noradrenalina. Carentele pot aparea atunci cand exista dezechilibre hormonale, deoarece vitamina protejeaza si stimuleaza glanda hipofiza.

Cand se ia vitamina C ?

Fiind o vitamina pe care organismul nu o poate sintetiza singur, aceasta trebuie adusa prin aport exogen si se poate administra oricand.
Deficitul de vitamina C se resimte acut atunci cand au loc raceli sau viroze, dar si dupa o interventie chirurghicala cand organismul are nevoie de fier si proteine.

Sistem imunitar slabit
Sistem imunitar slabit

Se consuma intens in sezonul rece pentru ca atunci sistemul imunitar este mult mai expus factorilor externi.

Astfel, vitamina poate ameliora o serie de simptome frecvent intalnite iarna: uscarea si exfolierea pielii, caderea excesiva a parului, dureri musculare sau dureri  ale articulatiilor.

Daca alimentatia nu poate furniza necesarul de vitamina, acesta poate fi administrata prin utilizarea de suplimente, la recomandarea medicului sau farmacistului.

Doza recomandata de vitamina este diferita si variaza in primul rand in functie de varsta. Pentru adulti se recomanda in medie 75-90 de miligrame pe zi, in timp ce pentru copii doza potrivita este de aproximativ 45 de miligrame.

Vitamina C unde se gaseste?

Vitamina C Natural
Vitamina C Natural

Un aport insuficient al acestei vitamine poate avea consecinte neplacute.

Printre simptomele care ar trebui sa te puna in garda si sa iei atitudine, sunt: slabirea sistemului imunitar, invinetirea rapida sau vindecarea greoaie a ranilor de la nivelul pielii, oboseala, dureri musculare.

Din fericire, vitamina se gaseste foarte usor ca tablete nutritive, dar este  prezenta si in natura, in fructele si legumele proaspete.

Chiar daca poate fi preluata eficient din suplimente, vitamina se absoarbe cel mai bine in organism atunci cand provine din surse alimentare.

Pentru asigurarea dozei zilnice, se recomanda consumul de  portii variate de fructe si legume.

Alimente care contin vitamina C

Fructele si legumele contin doze mari ale acestei vitamine si sunt produse accesibile tuturor.

Legume :

  • ardei, cartofi, morcovi;

  • usturoi, ceapa;

  • spanac, stevie, varza, conopida, broccoli;

  • patrunjel, sparanghelul, cimbru.

Ce fructe contin vitamina C ?

Vitamina C - fructe
Vitamina C – fructe

Fructele sunt alimentele de top in ceea ce priveste continutul de vitamine.

Este foarte important ca acestea sa fie prezente zilnic in alimentatie fie ca sunt consumate in stare pura, ori ca smoothie-uri.

Temperaturile ridicate si fierberea lor pot distruge o parte din continutul de vitamina C, asa ca se recomanda consumul in stare cruda.

Fructele care se remarca printr-un continut bogat de vitamine sunt:

  • kiwi, portocale, lamai, clementine, lime, grefe;

  • mere, pere, piersici, prune, caise, struguri;

  • capsuni, cirese, zmeura, coacaze;

  • pepene galben, mango, papaya, ananas.

Ce contine Vitamina C ?

Conform prospectului, o capsula folosita drept supliment alimentar, poate contine : indulcitor (sorbitol), acid ascorbic, lactoza monohidrat, acid citric, citrat de sodiu, indulcitori (manitol, zaharina sodica, aspartam), talc, celuloza vegetala, bioflavonoide din citrice, stearat de magneziu sau amesctec din extract de orez.

Vitamina C 1000 - prospect
Vitamina C 1000 – prospect

In ceea ce priveste varianta pentru copii, aceasta este in stare lichida pentru o usoara administrare.

Are un gust placut de fructe ( portocale, macese sau capsuni) si nu contine: gluten, cazeina, alcool, coloranti, arome, indulcitori artificiali, zahar adaugat, sau alte organisme modificate genetic.

Se elibereaza fara prescpriptie medicala, insa se recomanda consultarea unui specialist pentru stabilirea dozajul zilnic.

Este comercializata in stare solida (cutie cu 2 blistere a cate 10 comprimate, cutie cu 5 blistere a cate 10 comprimate, flacon cu 30 de capsule) sau in stare lichida (flacon cu 10 ml, 50 ml sau 118 ml ).

Cum se ia vitamina C ?

Vitamina C pastile
Vitamina C pastile

Vitaminele si mineralele sunt importante pentru buna functionare a organismului.

Suplimentele de vitamine nu au efect daca nu sunt asociate cu o alimentatie corespunzatoare.

La adulti, pot fi administrate 1-3 comprimate zilnic, cu apa, dupa masa, de preferat la aceleasi ore in fiecare zi. Nu s-au evidentiat efecte secundare la aceste doze.

Pentru copii, dozajul corespunzator este urmatorul:

Vitamina C pentru copii
Vitamina C pentru copii

Copii 6-12 luni: ¼ lingurita/zi

Copii 1-3 ani: ½ – 1 lingurita/zi

Copii de peste 4 ani: 1-2 lingurite/zi sau conform recomandarii consultantului de specialitate.

Se consuma simpla sau amestecata cu bautura preferata a copilului.

Pentru ce e buna vitamina C ?

Vitamina C efervescenta
Vitamina C efervescenta

Aportul acestei vitamine, prin suplimente, are numeroase beneficii pentru organismul tau.

Daca alegi sa iei astfel de suplimente, este important sa te consulti cu medicul  inainte de a incepe administrarea lor.

Doar acesta, cunoscand istoricul tau medical stie daca poti sau nu consuma produsul fara nici un fel de reactii adverse.

Beneficiile aportului de vitamina C prin suplimente

  • intareste sistemul imunitar;
  • reduce senzatia de oboseala si extenuare;
  • previne bolile cardiovasculare;
  • amelioreaza simptomele afectiunilor respiratorii;
  • regleaza tensiunea arteriala;
  • dezvolta si intareste oasele si cartilagiile;
  • protejeaza celulele si le mentine sanatoase, avand actiune antioxidanta;
  • ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange in tratarea diabetului;
  • elimina metalele grele din organism ( poate trata intoxicatia cu plumb);
  • vindeca ranile, repara tesuturile, mentine sanatatea dintilor;
  • incetineste procesul de imbatranire;
  • creste elasticitarea si fermitatea pielii;
  • regenereaza si intareste firul de par.

Surse de vitamina C

Protectie si imunitate
Protectie si imunitate

Pe langa o igiena corespunzatoare, o alimentatie echilibrata si sport practicat cu regulariate, pentru un  stil de viata sanatos, specialistii recomanda adesea si suplimente alimentare.

Vitamina C Fiterman  precum si alte suplimente pentru protectia si imunitatea intregii familii poti lua de pe site-ul itDepot.ro.

Am adunat la un loc cele mai bune produse de profil la cele mai convenabile preturi.

Gasesti o gama variata de parafarmaceutice , antivirale , siropuri , dar si diverse sortimente de ceai !


Comentarii (0)

Comentariul tau a fost trimis si va fi vizibil dupa aprobarea de catre un moderator.