ce inseamna casa de marcat cu jurnal electronic anaf

Casa de marcat cu jurnal electronic ANAF

In Case de marcat cu jurnal electronic by Ana Dragomir0 Comments

Casa de marcat cu jurnal electronic ANAF – scurt istoric

In ultima vreme intalnim tot mai des sintagma casa de marcat cu jurnal electronic anaf. Ce inseamna totusi o casa de marcat cu jurnal electronic si de ce a devenit un subiect atat de discutat?

casa de marcat

Casa de marcat cu jurnal electronic

Orice informatie se poate stoca in 2 moduri: pe hartie si/sau electronic.

Proiectul Ministerului de Finante vizeaza modificarea normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza case de marcat electronice, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.

Astfel ca pana la emiterea OUG nr.91/2014 care modifica OUG 28/1999 agentii economici erau obligati sa pastreze pe suport de hartie, timp de 2 ani si jumatate, informatiile generate de case de marcat.

Termenele pentru implementarea normelor raman cele stabilite de Guvern. Astfel, o casa de marcat electronica va deveni obligatorie de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii și mari, iar cele mici vor trebui sa se conformeze incepand cu august 2018.

Aceste schimbari legislative reglementeaza activitatea agentilor economici prin introducerea de casa marcat cu jurnal electronic. Scopul este stoparea evaziunii fiscale prin impunerea folosirii unei case de marcat cu jurnal electronic anaf , de catre toate persoanele juridice care comercializeaza bunuri si servicii. Mentionam ca aceasta decizie este obligatorie.

Noua legislatie prevede pastrarea informatiei intr-un jurnal electronic, in forma criptata.

Case de marcat ANAF – 2018

Prevederile legislative pentru case de marcat cu jurnal electronic aduc unele modificari in 2018 fata de modul de lucru de pana acum.

Mai jos o sa enumeram o serie de modificari propuse:

  • este definita notiunea de comert ocazional adica actele de comert pe o durata limitata de timp cu ocazia unor targuri sau expozitii cu vanzare.
  • au fost stabilite domeniile de activitate incluse pe lista de exceptii de la obligatia de a utiliza o casa de marcat cu jurnal electronic.
  • au fost finalizate datele care trebuie inregistrate si stocate in memoria fiscala in ceea ce priveste o casa de marcat cu jurnel electronic.
  • posibilitatea de a evidentia pe bonul fiscal contravaloarea in valuta a bunurilor livrate si serviciilor prestate.
  • prelungirea valabilitatii autorizatiei de distributie a unei case de marcat  de la 2- 3 ani la 5 ani.
  • reautorizarea unei case de marcat, aceasta putand fi solicitata cu 60 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate.
  • prevederi privind specificatiile tehnice minimale necesare transmiterii datelor catre sistemul informatic ANAF.
  • orice modificare hardware la o casa de marcat cu jurnal electronic trebuie avizata de o comisie de control.

Daca esti in cautarea unei case de marcat te invitam sa accesezi portalul itDepot.ro si te putem ajuta sa alegi modelul de casa de marcat potrivit pentru afacerea ta, impreuna cu echipamentul sau consumabilul necesare respectiv role casa de marcat.

 

Articole relevante pe acest subiect:

Case de marcat cu jurnal electronic – sumar legislativ actualizat 2018

Case de marcat cu jurnal electronic anaf –  Noile modele de case de marcat impuse de ANAF

Fiscalizare casa de marcat cu jurnal electronic – procedura de fiscalizare a unei case de marcat cu jurnal electronic

Role casa de marcat – Criterii de alegere a unei role casa de marcat

 

Leave a Comment