Noile case de marcat AMEF

Noile case de marcat impuse de ANAF in 2018

In Case de marcat by Ana Dragomir0 Comments

Case de marcat – AMEF – calendar implementare

Noile case de marcat impuse de ANAF in 2018 vor deveni obligatorii treptat, conform unui calendar stabilit prin lege:

  • de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii si mari;
  • de la 1 august 2018 pentru companiile mici;
  • tot de la 1 august 2018 se interzice comercializarea de AMEF vechi.

AMEF reprezinta prescutarea de la Aparate de Marcat Electronice Fiscale.

Una dintre modificarile aduse de Norme metodologice de aplicarea legislatiei caselor de marcat se regaseste in art. 1.1 care defineste operatorii economici obligati sa utilizeze AMEF.

Daca inainte era obligatoriu sa utilizeze case de marcat doar cei care presteaza „… livrari de bunuri cu amanuntul şi/sau prestari de servicii direct către populatie…” cu inserarea termenului „..sau juridice” se extinde categoria utilizatorilor AMEF.

case de marcat

Casa de marcat cu jurnal electronic

Asa cum mentionam mai sus, utilizarea casei de marcat cu jurnal electronic, in detrimentului caselor de marcat cu role pe suport hartie, va fi obligatorie pentru firmele mari și mijlocii de la 1 iunie 2018, in timp ce firmele mici vor avea o prelungire de doua luni, potrivit actului normativ publicat in Monitorul Oficial.

Aceasta obligativitate de utilizare a unei case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea treptata a aparatelor de marcat cu rola a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 91/2014.

Ulterior, in noiembrie 2015, actul normativ a fost aprobat prin Legea nr. 267/2015, care stabileste ca operatorii economici care incasează integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sunt obligati sa utilizeze case de marcat cu jurnal electronic. In mod implicit se recomanda si demararea procesului de fiscalizare casa de marcat.

Termenul pentru achizitionarea unei case de marcat cu jurnal electronic care le vor inlocui pe cele actuale, a fost modificat prin intermediul Ordonantei Guvernului nr. 20/2017 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea unor acte normative.

Noile case de marcat cu jurnal electronic – recomandari

Pentru a te incadra in termenele impuse de ANAF privind noile case de marcat cu jurnal electronic, iti recomandam urmatoarele:

  • informare prealabila in legatura cu lista distribuitorilor autorizati de case de marcat cu jurnal electronic
  • achizitionarea noilor case de marcat de la distribuitorii autorizati, imediat ce sunt disponile
  • depunere dosare de fiscalizare in timp util
  • contactare companii care fiscalizeaza case de marcat pentru procedura de fiscalizare, imediat dupa comercializare

 Avizul tehnic – cum il pot obtine

Recent in Monitorul Oficial s-a publicat Ordinul MFP nr. 3.247/2017 privind aprobarea Procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza case de marcat electronice fiscale.

case de marcat

Case de marcat – aviz tehnic

Documentul stabileste ca agentii economici care solicita emiterea avizului tehnic trebuie sa depuna la Institutul National de Cercetare – Dezvoltare în Informatica – ICI Bucuresti o serie de acte precum:

  • cerere de eliberarea a avizului tehnic;
  • un aparat, ca model, pentru testare, si o memorie fiscala, accesibila;
  • in cazul detinerii unor case de marcat electronice provenite din afara tarii trebuie prezentat in limba romana atat prospectul cat si manualele de utilizare, programare si documentatia de service. Se depun in original sau copii.
  • declaratie din parte producatorului privind rezistenta casei de marcat la conditiile de mediu. Se aplica pentru acele case de marcat electronice provenite din afara tarii.
  • in cazul caselor de marcat fiscale cu jurnal electronic provenite din afara tarii se va depune o documentatie tehnica de implementare a jurnalului electronic, precum si dispozitivele citire a memoriei fiscale si de verificare a integritatii fisierelor.
  • o declaratie a producatorului privind modulul criptografic si certificarea acestuia in conformitate cu standardul FIPS 140-2 Level 2 sau minimum Common Criteria EAL3. Se va indica numarul de certificat.
  • o copie a aprobarii de model evidentiata prin Declaratia de conformitate CE, referitoare la compatibilitate electromagnetica, echipamente-terminale de radio sau telecomunicatii dar si echipamente de joasa tensiune. In cazul taximetrelor se solicita un certificat de conformitate examinare CE tip.
  • asigurarea si declaratia producatorului privind stocarea datelor si functionarea ceasului de timp real minimum 1.440 de ore in cazul absentei de tensiune.
  • o memorie fiscala si un dispozitiv de memorare a jurnalului electronic.

Daca esti in cautarea unei casei de marcat cu jurnal electronic te invitam sa accesezi portalul itDepot.ro si te putem ajuta sa alegi modelul de casa de marcat potrivit pentru afacerea ta, impreuna cu echipamentul sau consumabilul necesar.

 

 

Leave a Comment